درمان اختلالات ارتودنسی در بزرگسالان
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


درمان اختلالات ارتودنسی در بزرگسالان

https://markhamdentalcentre.ca/wp-content/uploads/2018/03/Clear-braces-1024x709.jpeg

درمان اختلالات ارتودنسی در بزرگسالان

متخصصان ارتودنسی شلوغی دندان ها و بی نظمی فک ها را اصلاح می کنند. پس از پنج سال آموزش دندانپزشکی ، آنها با گذراندن تقریباً پنج تا هفت سال آموزش تخصصی متخصص می شوند. متخصصان ارتودنسی معتقدند که درمان های ارتودنسی فقط باید توسط متخصصان انجام شود. در حالت ایده آل ، دندان های پایین باید صاف و جعبه مانند باشند و دندان های بالا باید صاف و مانند درب جعبه باشند. یکی از مهمترین مزایای درمان ارتودنسی این است: دندان ها درون استخوان فک حرکت می کنند. آنها به طور طبیعی بدون نیاز به برش یا روکش صاف می شوند.

 

اختلالات ارتودنسی در بزرگسالان چیست؟

به عنوان یک اختلال ارتودنسی در بزرگسالان. ازدحام ، پراکندگی ، کراس بایت قدامی- جانبی ، ساییدن دندان ، ساییده شدن لثه ، دندانهای از دست رفته واژگون شده ، برجستگی ، گازگرفتگی ، نیش عمیق ، فک پایین و بالا فک جلو یا عقب دیده می شود. در صورت سالم بودن لثه و بافت استخوانی اطراف دندان ها ، درمان همه این اختلالات در هر سنی امکان پذیر است. در روزهای اول درمان ارتودنسی (فقط سه تا پنج روز) ، به دلیل مقاومت دندان ها در برابر حرکت ، ممکن است درد و درد با سرعت های مختلف از فردی به فرد دیگر وجود داشته باشد. در هفته اول-دوم ممکن است به دلیل ثابت بودن وسایل ارتودنسی در لب ها و گونه ها تحریک ایجاد شود. پس از آن ، تقریباً در هیچ مرحله از درمان چنین ناراحتی ای احساس نمی شود.

 

 

از جراحی ارتوگناتیک می توان در اختلالات شدید ارتودنسی استفاده کرد.

اصلاح برخی اختلالات ارتودنسی در بزرگسالان فقط با حرکت دادن دندان ها امکان پذیر نیست. ممکن است لازم باشد فک ها را با درمان جراحی ارتوگناتیک حرکت دهید. ابتدا دندان ها اصلاح می شوند ، سپس جراحی فک برای اصلاح فک ها انجام می شود ، در نهایت دندان ها با جزییات و درمان تقویت آغاز می شوند. اصلاح دندان و فک کافی نیست بلکه حفظ موقعیت و دوام مناسب آنها نیز ضروری است. بنابراین ، درمان تقویت کننده در پایان درمان ارتودنسی انجام می شود. با این حال ، مهم است که تقویت در مرحله تشخیص و برنامه ریزی درمان آغاز شود و در طول درمان بالغ شود.

 

 

آیا کشیدن دندان در تمام موارد تنگی در درمان ارتودنسی انجام می شود؟

اگر به دلیل محدودیت بیش از حد فضای ، کج شدن وجود داشته باشد ، بعضی اوقات باید دندان های دائمی بدون دندان های شیری و دندان های سالم که خراب نیستند ، کشیده شوند. هیچ کس دوست ندارد این دندانها به طور عادی کشیده شوند. اما اگر ناحیه استخوان فک برای تراز شدن دندانها به روشی سالم و دائمی کافی نباشد ، کشیدن دندان باعث خراب شدن مجدد دندانهای اصلاح شده نمی شود. در چنین حالتی ، کشیدن دندان باعث از بین رفتن چند دندان می شود ، اما همه دندان ها می توانند بهتر تمیز شوند زیرا به درستی تراز شده اند ، عملکرد بهتری خواهند داشت ، ماندگارتر خواهند بود و در طولانی مدت بسیار سالم خواهند بود.

 

اگر به دلیل محدودیت فضا میزان شلوغی کمی وجود داشته باشد ، می توان فضای کوچک را با حداقل ساییدگی خطوط استوایی که گسترده ترین نقاط دندان هستند ، بدون نیاز به کشیدن دندان فراهم کرد. این روش یک روش مضر ، دردناک یا دردناک نیست. فقط قسمت بسیار کمی از مینای دندان ساییده و صیقل داده می شود. بنابراین به هیچ وجه خطر پوسیدگی را افزایش نمی دهد و باعث حساسیت و گزگز نمی شود. اما باید خیلی با دقت و دقت انجام شود. معمولاً می توان آن را دو یا سه بار تکرار کرد.

 

استفاده از بریس باعث پوسیدگی دندان نمی شود ، بنابراین توجه به بهداشت دهان و دندان ضروری است.

بعد از هر وعده غذایی باید حدود پنج دقیقه مسواک بزنیم. اگر این کار را نکنیم ، بسته به کیفیت میراث ژنتیکی ، ممکن است دندان های ما به مرور زمان خراب شوند. اگرچه افرادی هستند که هرگز مسواک نمی زنند اما پوسیده نمی شوند ، دندان های خود را زیاد مسواک می زنند اما کمی خراب می شوند ، تعداد آنها کم است. غیر قابل تصور است که ما به عنوان افراد متمدن و اجتماعی مرتباً مسواک نزنیم. شما به یاد می آورید که پدربزرگ زلزله چه گفته است. "زمین لرزه ها کشته نمی شوند ، ساختمانهای بدساخته می کشند." براکت هایی که در طول درمان ارتودنسی ثابت استفاده می شوند ، دندان ها را نمی پوسند و باعث ایجاد لکه هایی نمی شوند که هرگز روی دندان ها ظاهر نمی شوند ، یعنی "دندان دوستانه" هستند. اما اگر در حین درمان دندان ها به طور کامل تمیز نشوند ، متأسفانه دندان خراب می شود و لکه های دائمی ایجاد می شود.

 

 

دستگاه های مورد استفاده در درمان های ارتودنسی

هر فرد از هفت تا هفتاد دوست دارد دندانهای صاف داشته باشد ، اما نمی خواهد دستگاه هایی که دندان های آنها را صاف می کند در حالی که دندان های آنها صاف است ، ظاهر شوند. این یک واکنش بسیار طبیعی است زیرا درمان ارتودنسی به طور کلی به عنوان "درمان مفتولی" شناخته می شود. اگرچه در افراد مختلف متفاوت است ، اما یک دوره طولانی از یک سال تا دو و نیم سال ، درمان فعال غیر فعال و ثابت و یک ساله را شامل می شود. این دوره معمولاً برای افراد بسیار طولانی است. کسانی که این دوره را بیش از حد طولانی می دانند و دندان هایشان بریده شده و روکش دارند ، پلاک های شفاف یا براکت های شفاف را ترجیح می دهند و دندان های خود را طبیعی می کنند.

کلینیک دندانپزشکی کرج

همچنین کسانی هستند که اصلاحات سفید دارند. بنابراین ، اخیراً در دستگاه های شفاف پیشرفت های عددی و تکنولوژیکی زیادی صورت گرفته است. امروزه گزینه های زیادی در دسترس است ، از جمله براکت های فلزی سنتی (ثابت) ، براکت های شفاف (ثابت) ، براکت های زبانه ای داخلی (ثابت) و صفحات شفاف (قابل جابجایی). پلاک های شفاف می توانند برای هر مورد مفید باشند ، اما ممکن است به طور کامل موارد را اصلاح نکنند ، به خصوص مواردی که با کشیدن دندان انجام می شود. در اینجا ، تشخیص افتراقی و برنامه درمانی متخصص ارتودنسی بسیار مهم است.

 

براکت های سرامیکی

براکت هایی که در طول درمان ارتودنسی ثابت استفاده می شوند ، دندان ها را نمی پوسند و باعث ایجاد لکه هایی نمی شوند که هرگز روی دندان ها ظاهر نمی شوند. اما اگر در حین درمان دندان ها به طور کامل تمیز نشوند ، متأسفانه دندان خراب می شود و لکه های دائمی ایجاد می شود.

 کلینیک دندانپزشکی کرج

به لوازم ارتودنسی ثابت "براکت" گفته می شود. آنها به دندان ها متصل می شوند و در پایان درمان برداشته می شوند. آنهایی که از فلز بیشترین دیده می شوند ، موارد شفاف کمترین ، آنهایی که زبان هستند به هیچ وجه قابل مشاهده نیستند. با استفاده از دستگاه های ثابت ، دندان ها به ایده آل ترین حالت ممکن در هر مورد اصلاح می شوند. صفحات شفاف را می توان متصل و جدا کرد و هنگام اتصال متصل نمی شوند. آنها فقط دندان ها را صیقل می دهند. با استفاده از صفحات شفاف ، دندان ها در موارد ساده به طور ایده آل اصلاح می شوند. در پایان درمان ارتودنسی طولانی و در ابتدا دشوار ، مزایای درمان چندین برابر بیشتر از معایب آن است. درمان های ارتودنسی سلامت و زیبایی دهان و دندان ما را به سطح مطلوب می رساند. ساختار سالم و زیبایی دهان و دندان در نمایان بودن بسیار موثر است. این امر به جنبه های شخصی ، اجتماعی و شغلی زندگی ما بسیار مثبت کمک می کند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: جراحی , ارتودنسی, دندانپزشک, بریس, پروتزهای ثابت, کشیدن دندان, براکت,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 14 فروردين 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.